View Single Post
Old 14th Jul 07   #4
NannaFurtado
Nelly, the queen of music

NannaFurtado's Avatar

NannaFurtado is just really niceNannaFurtado is just really nice
Send a message via MSN to NannaFurtado
Re: Intervjuer? Artikler?

Jeg har skrevet et interview ind fra Olivia bladet, fra Maj (mener jeg) :

Hvad synes du om Danmark?
Her er dejligt. Jeg var her også til MTV awards, og det var en virkelig god oplevelse. Jeg glæder mig til at se alle mine fans.

Hvordan er det at skulle fyre den af på en scene hver aften?
Det er faktisk ret let for mig, fordi der er så sjovt. Man kan danse og give den gas, og jeg har hele mit band at gøre det sammen med. Men det er da klart, at man ikke altid er i humør til det, men man er nød til det for sine fans. Man skal ikke tage noget for givet.

Er der forskel på at optræde i USA og Skandinavien?
Det er to helt forskellige ting. Skandinaver er meget loyale over for den person, de ser oppe på scenen.

Hvem er det du ’disser’ i ”Give It To Me”?
Det meste et ikke til nogen bestemt, men lidt af det er til Fergie. Hun har også lavet en henvisning til mig i ”Promiscuous”, hvor hun synger noget med: ”I Ain’t Promiscuous…” haha. Det er noget, sangskrivere og producere gøre mod hinanden, og det er ikke, fordi det skal virke åbenlyst, og der er altså ikke hele sangen, der handler om hende. Sangen handler om mig, Timbaland og Justin og er ligesom vores måde at fejre, at vi har haft et godt år.

Hvordan har det været for dig at skrive en sang, som siger noget dårligt om en anden person?
Det har da været sjovt, for det er ikke noget, jeg er vant til. Men igen, det er først og fremmest en sang for sjov. Tim [Timbaland red.] og jeg har lavet sange sammen i syv år, og vi kunne godt tænke os at prøve noget nyt, og det er der kommet ”Give It To Me” ud af. Vi synger jo også ”We Ain’t Here To Hurt Nobody”(vi vil ikke såre nogen).

Du har virkelig skiftet stil?
Ja, jeg er en helt anden person. Når jeg tænker tilbage på secondary school, var jeg hende, som skiftede stil hver dag. Jeg kunne både være klassisk og hippie, så det der med at skifte stil er lige mig.

Det må gøre de fleste nervøse for at skulle arbejde sammen med Justin og Timbaland?
Haha, altså Tim har jeg kendt og arbejdet sammen med i mange år. Han ringede og sagde, at jeg skulle komme og besøge ham i Miami nogle dage, og den første dag skrev vi ”Maneater”. Justin har faktisk aldrig rigtig sagt mig noget. Jeg kendte hans ting, og han har altid været vildt sød og nede på jorden, men jeg blev først fan af ham, efter vi havde været i studiet. Jeg har aldrig været til *NSYNC- jeg var Backstreet boys-fan [griner].

Er det ikke svært at være enlig mor og så skulle koncentrere sig om sin karriere?
Det er dejligt. Min bedstemor havde ti børn, og det kan man kalde for et pres. Jeg har kun én datter, og når det hele bliver for stresset, og jeg bliver kørt ned, så plejer jeg at tænke på min bedstemor. Og min tante i Portugal har otte børn, og hun klare den også, så det må være noget, som ligger til familien.

Hvordan er din datter?
Jeg er heldig, at min datter virkelig er musikalsk og social, og hun er også med mig på turné. Vi har lige været ude og se byen og fodre måger, og det var rigtig hyggeligt.

Hvilket råd vil du give til en 12-årig pige, som drømmer om at blive den næste Nelly Furtado?
Den næste Nelly Furtado? [griner]. Hun skal ikke prøve at blive mig, men i stedet være sig selv. Jeg begyndte at skrive sange, da jeg var 12, men lærte allerede at spille på instrumenter, da jeg var 7. Lær at spille et instrument, det kan f.eks. være klaver eller guitar. Jeg lærte at spille trombone! Og prøv så at skabe kontakt med så mange musikere som muligt, og lad være med at dømme dem. En fløjtespiller er lige så meget værd som en DJ eller en guitarist. Prøv at skrive nogle sange. Lav nogle digte og find ud af, hvad du vil give til verden, for det er det, som gør dig speciel.

Viste du at Nelly..
lærte at spille trombone og ukulele, da hun var 7?
røg som en skorsten, da hun var yngre?
begyndte at synge, da hun var fire?
både kan tale engelsk, spansk, portugisisk og hindi?
er opkaldt efter den russiske gymnast Nellie Kim?
skrev sin første sang som 12-årig?

Nelly Info:

Fulde navn: Nelly Kim Furtado.
Født: 2. December 1978, Victoria British Columbia, Canada.
Højde: 155 cm.
Forældre: Maria Manuela og Antonio Jose.
Søskende: Lisa Anne og Michael Anthony.
Børn: Datteren Nevis.
Idoler: Kylie og Dannii Minogue.
Diskografi: ”Loose” fra 2006, ”Folklore” fra 2003 og ”Whoa Nelly” fra 2000.

Det var så alt det der stod på de 2 sider i bladet.

NellyFurtado&JasmineBaird' <3
NannaFurtado is offline   Reply With Quote