|
Re: Nelly in Metro vandaag
Dat begreep ik wel maar ja Kurt Cobain's Nirvana is zeeeerrr lange tijd naast mijn geliefde Sarah McLachlan mijn meest beluisterde band/artiest geweest. Vroeger stond zo'n beetje altijd Nirvana bij mij thuis op. Die muziek heeft me moeilijke tijden makkelijker laten verwerken. Ik heb dus ook bijna alles van Nirvana -incl. de cd singles- alleen luister ik er zelden meer naar. Daarom wilde ik toch ff opmerken dat wat ik gedaan heb in mijn vorige post.
En ach [populaire] muziek is voor een ieder op een andere manier/niveau spiritueel. Ik luister regelmatig naar Yungchen Lhamo, Namgyal Lhamo, Ay-Kherel, Gang Chenpa, Xiao Ying, Dechen Shak-Dagsay en naar zingende/chantende monniken om volledig te ontspannen. Die muziek vind ikzelf bijzonder spiritueel en brengt me rust. Muziek van b.v. Sarah McLachlan, Pearl Jam, Natalie Merchant, Peter Gabriel, Talking Heads, Massive Attack -om er maar een paar te noemen- raken mij weer op een andere spirituele [gevoels]vlak.
De [spirituele] ervaring van muziek is voor elk persoon anders en kan wat mij betreft elke muziek soort en/of artiest betreffen, hoe raar het voor iemand anders ook kan klinken...